
"H κοινωνία η οποία διαχωρίζει τους φιλοσόφους της από τους πολεμιστές της θα έχει αποφάσεις που θα λαμβάνονται από δειλούς και στρατό που θα αποτελείται από ηλιθίους" Θουκυδίδης
Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2011
1ο Σχολείο Μαχητή (Ζ΄)

Παρασκευή 28 Ιανουαρίου 2011
Εκδήλωση τιμής και μνήμης προς τους ήρωες των Ιμίων
"κοινῇ γὰρ τὰ σώματα διδόντες ἰδίᾳ τὸν ἀγήρων ἔπαινον ἐλάμβανον καὶ τὸν τάφον ἐπισημότατον, οὐκ ἐν ᾧ κεῖνται μᾶλλον, ἀλλ' ἐν ᾧ ἡ δόξα αὐτῶν παρὰ τῷ ἐντυχόντι αἰεὶ καὶ λόγου καὶ ἔργου καιρῷ αἰείμνηστος καταλείπεται ... οὓς νῦν ὑμεῖς ζηλώσαντες καὶ τὸ εὔδαιμον τὸ ἐλεύθερον, τὸ δ' ἐλεύθερον τὸ εὔψυχον κρίναντες μὴ περιορᾶσθε τοὺς πολεμικοὺς κινδύνους."
"Περικλέους Επιτάφιος"
Θουκυδίδου Ιστοριών Β΄ 35-46
Θουκυδίδου Ιστοριών Β΄ 35-46
θυσιάζοντας τη ζωή τους για το κοινό καλό, κέρδισαν τον αθάνατο έπαινο, και τάφο επισημότατο όχι τόσο αυτόν στον οποίο κείνται, όσο εκείνον που η δόξα τους ζει αείμνηστος, σε κάθε ευκαιρία ... αυτούς οφείλετε να μιμηθείτε, και θεωρούντες ότι θεμέλιον της ευτυχίας είναι η ελευθερία και της ελευθερίας η ευψυχία, μην ανησυχείτε για τους πολεμικούς κινδύνους.
Ως ελάχιστη ένδειξη ευγνωμοσύνης προς τους πεσόντες στα Ίμια, αντιπροσωπεία της ΠΕΝΕΦΥΟ, κατέθεσε την 30.01.2011 στεφάνι στη στήλη που έχει ανεγερθεί προς τιμήν τους στην Πλατεία Παύλου Μελά στην Αθήνα, ενώ τηρήθηκε ενός λεπτού σιγή δίδοντας σε όλους την ευκαιρία να θυμηθούμε τα τραγικά γεγονότα της κρίσης των Ιμίων και να επαναβεβαιώσουμε την απόφασή μας να ακολουθήσουμε το παράδειγμά τους, όποτε απαιτηθεί.

Α Θ Α Ν Α Τ Ο Ι
Παρασκευή 14 Ιανουαρίου 2011
Basic Soldiering
Του Ευστάθιου Παλαιολόγου
Η σημασία του να εκπαιδεύεσαι όπως θα πολεμήσεις, και ο κίνδυνος να πολεμήσεις όπως εκπαιδεύτηκες...
Στην Εθνική Φρουρά, και στον Ελληνικό Στρατό σε μικρότερο βαθμό ίσως, η εκπαίδευση πάσχει σε ένα κύριο τομέα, αυτόν της ρεαλιστικότητας. Οι «ανησυχίες» για τυχόν ατυχήματα ή ταλαιπωρία καταντούν να γίνουν ο κύριος ΑΝΣΚ της εκπαίδευσης εις βάρος πάντοτε της αληθοφάνειας και της ουσίας.
Ίσως να μην έχει και τόση σημασία αν τα δόγματα, οι τακτικές και τα μέσα στα οποία εκπαιδεύεσαι είναι ξεπερασμένα ή παρωχημένα, όση σημασία έχει σε αυτά που εκπαιδεύεσαι να το κάνεις ρεαλιστικά. Το σίγουρο είναι ότι ο ρεαλισμός θα ωθούσε στην βελτίωση των δογμάτων και τακτικών και σε αλλαγές στα μέσα και υλικά. Διότι αλλιώς επιτίθεσαι όταν ο αντίπαλος σου έχει τυφέκια κινητού ουραίου και αλλιώς όταν έχει ένα πολυβόλο σε κάθε ομάδα...
Η έλλειψη ρεαλισμού στην εκπαίδευση οδηγεί σε «επικές» νίκες στις επιδείξεις και σε τραγικές ήττες στον πραγματικό πόλεμο. Έχουμε ξαναγράψει για την σημασία της χρονικής διάρκειας στην εκπαίδευση. Αν η άσκηση διαρκεί δύο ημέρες πολλά προβλήματα θα παραμείνουν αφανή. Από τα πιο απλά, όπως σε πόσα ζευγάρια κάλτσες θα έχει πρόσβαση ο στρατιώτης, μέχρι σε πιο περίπλοκα όπως πια δεξαμενή καυσίμου χρησιμοποιείς στο «Λεωνίδας» σου.
Το ίδιο σημαντικό ρόλο παίζει και ο παράγοντας βάρος. Και ειδικά στο επίπεδο του φόρτου μάχης. Αν οι στρατιώτες είναι συνηθισμένοι στις άδεις εξαρτήσεις στον πόλεμο θα ηττηθούν από το βάρος των ίδιων των υλικών τους πριν καν βρεθούν αντιμέτωποι με τον εχθρό.
Άλλος παράγοντας είναι η απεικόνιση του εχθρού και της δράσης και αντίδρασης του. Αλλιώς καταλαμβάνεις ένα έρημο ύψωμα και αλλιώς συμπεριφέρεσαι όταν ο διαιτητής σου πει ότι είσαι «νεκρός» επειδή κινείσαι νωχελικά. Αλλιώς παραλλάσεις το όχημα σου όταν δεν θα σε ψάξει κανένας και αλλιώς όταν σε ψάχνουν επίγεια και εναέρια μέσα.
Έχουμε επίσης τον παράγοντα πρακτικότητα. Ειδικά στις παραμελημένες διαδικασίες ΔΜ. Αναχορηγία νερού και πυρομαχικών, διακομιδές, χειρισμός αιχμαλώτων, συντήρηση και επισκευές. Άλλο να το λές και άλλο να το κάνεις.
Όλα τα παραπάνω στηρίζονται σε μία στέρεη βάση. Στην ατομική τακτική. Αυτό που οι ξένοι- τους οποίους τόσο συχνά σνομπάρουμε- αποκαλούν basic soldiering. Πως ο καθένας χειρίζεται το όπλο του, πως κινείται στο πεδίο της μάχης, πως ετοιμάζει τον φόρτο του, πως διαβιώνει στο ύπαιθρο, πως παράσχει Α’ Βοήθειες, πως προσανατολίζεται, πως καταδεικνύει στόχους, πως εκτιμά αποστάσεις, πως επικοινωνεί, πως, πως, πως... Και ίσως να είναι εδώ που καταλήγουν όλα. Στην ανυπαρξία ρεαλιστικής εκπαίδευσης στην ατομική τακτική.
Συνοψίζοντας, εκπαιδεύσου όπως θα πολεμήσεις για να μην πολεμήσεις όπως εκπαιδεύτηκες!
Πηγή: http://www.enkripto.com/2010/12/basic-soldiering.html
Η σημασία του να εκπαιδεύεσαι όπως θα πολεμήσεις, και ο κίνδυνος να πολεμήσεις όπως εκπαιδεύτηκες...
Στην Εθνική Φρουρά, και στον Ελληνικό Στρατό σε μικρότερο βαθμό ίσως, η εκπαίδευση πάσχει σε ένα κύριο τομέα, αυτόν της ρεαλιστικότητας. Οι «ανησυχίες» για τυχόν ατυχήματα ή ταλαιπωρία καταντούν να γίνουν ο κύριος ΑΝΣΚ της εκπαίδευσης εις βάρος πάντοτε της αληθοφάνειας και της ουσίας.
Ίσως να μην έχει και τόση σημασία αν τα δόγματα, οι τακτικές και τα μέσα στα οποία εκπαιδεύεσαι είναι ξεπερασμένα ή παρωχημένα, όση σημασία έχει σε αυτά που εκπαιδεύεσαι να το κάνεις ρεαλιστικά. Το σίγουρο είναι ότι ο ρεαλισμός θα ωθούσε στην βελτίωση των δογμάτων και τακτικών και σε αλλαγές στα μέσα και υλικά. Διότι αλλιώς επιτίθεσαι όταν ο αντίπαλος σου έχει τυφέκια κινητού ουραίου και αλλιώς όταν έχει ένα πολυβόλο σε κάθε ομάδα...
Η έλλειψη ρεαλισμού στην εκπαίδευση οδηγεί σε «επικές» νίκες στις επιδείξεις και σε τραγικές ήττες στον πραγματικό πόλεμο. Έχουμε ξαναγράψει για την σημασία της χρονικής διάρκειας στην εκπαίδευση. Αν η άσκηση διαρκεί δύο ημέρες πολλά προβλήματα θα παραμείνουν αφανή. Από τα πιο απλά, όπως σε πόσα ζευγάρια κάλτσες θα έχει πρόσβαση ο στρατιώτης, μέχρι σε πιο περίπλοκα όπως πια δεξαμενή καυσίμου χρησιμοποιείς στο «Λεωνίδας» σου.
Το ίδιο σημαντικό ρόλο παίζει και ο παράγοντας βάρος. Και ειδικά στο επίπεδο του φόρτου μάχης. Αν οι στρατιώτες είναι συνηθισμένοι στις άδεις εξαρτήσεις στον πόλεμο θα ηττηθούν από το βάρος των ίδιων των υλικών τους πριν καν βρεθούν αντιμέτωποι με τον εχθρό.
Άλλος παράγοντας είναι η απεικόνιση του εχθρού και της δράσης και αντίδρασης του. Αλλιώς καταλαμβάνεις ένα έρημο ύψωμα και αλλιώς συμπεριφέρεσαι όταν ο διαιτητής σου πει ότι είσαι «νεκρός» επειδή κινείσαι νωχελικά. Αλλιώς παραλλάσεις το όχημα σου όταν δεν θα σε ψάξει κανένας και αλλιώς όταν σε ψάχνουν επίγεια και εναέρια μέσα.
Έχουμε επίσης τον παράγοντα πρακτικότητα. Ειδικά στις παραμελημένες διαδικασίες ΔΜ. Αναχορηγία νερού και πυρομαχικών, διακομιδές, χειρισμός αιχμαλώτων, συντήρηση και επισκευές. Άλλο να το λές και άλλο να το κάνεις.
Όλα τα παραπάνω στηρίζονται σε μία στέρεη βάση. Στην ατομική τακτική. Αυτό που οι ξένοι- τους οποίους τόσο συχνά σνομπάρουμε- αποκαλούν basic soldiering. Πως ο καθένας χειρίζεται το όπλο του, πως κινείται στο πεδίο της μάχης, πως ετοιμάζει τον φόρτο του, πως διαβιώνει στο ύπαιθρο, πως παράσχει Α’ Βοήθειες, πως προσανατολίζεται, πως καταδεικνύει στόχους, πως εκτιμά αποστάσεις, πως επικοινωνεί, πως, πως, πως... Και ίσως να είναι εδώ που καταλήγουν όλα. Στην ανυπαρξία ρεαλιστικής εκπαίδευσης στην ατομική τακτική.
Συνοψίζοντας, εκπαιδεύσου όπως θα πολεμήσεις για να μην πολεμήσεις όπως εκπαιδεύτηκες!
Πηγή: http://www.enkripto.com/2010/12/basic-soldiering.html
Δευτέρα 10 Ιανουαρίου 2011
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ 2011!


Ο ερχομός του 2011 βρήκε παλαιά και νέα μέλη της Ενώσεως στο "φυσικό" τους περιβάλλον να ασκούνται για μία ακόμη φορά στον Προσανατολισμό και τις Ομαδικές Τακτικές, και να κόβουν την παραδοσιακή βασιλόπιτα επί του πεδίου. Ευχαριστίες και συγχαρητήρια στον συνάδελφο που δημιούργησε και προσέφερε την ωραία βασιλόπιτα, η οποία ήταν ιδιαιτέρως νόστιμη, ειδικά ύστερα από το "τρέξιμο διαφυγής" που ακολούθησε την επαφή της περιπόλου με τον εχθρό...
Με τη βοήθεια του Θεού, το 2011 να είμαστε υγιείς και μάχιμοι στις επάλξεις της πατρίδος!
Σάββατο 25 Δεκεμβρίου 2010
Παρασκευή 24 Δεκεμβρίου 2010
1ο Σχολείο Μαχητή (Ε΄)

Έτσι, λίγο πριν το τελευταίο φως και με ψιλόβροχο, οι εκπαιδευόμενοι συγκέντρωσαν ξύλα για τη φωτιά και κατασκεύασαν ένα ομαδικό κατάλυμα που θα τους προφύλασε επαρκώς από τη βροχή. Στη συνέχεια, δοκιμάστηκε η αφή της φωτιάς με υλικά από το ατομικό κυτίο επιβιώσεως (σπινθιριστής μαγνησίου & ταμπόν), η οποία και πέτυχε!
Η χρήση poncho αποδείχθηκε πολύτιμη, πέραν της κατασκευής του καταλύματος, για την προφύλαξη της εστίας και των σακιδίων από τη βροχή. Γύρω από την ομαδική εστία οι εκπαιδευόμενοι δοκίμασαν τις μαγειρικές τους ικανότητες και στέγνωσαν τα ρούχα τους.
Εκτός από το παραπάνω πρακτικό μέρος της δραστηριότητας, δόθηκε η ευκαιρία για ένα σύντομο μάθημα προσανατολισμού χωρίς τη χρήση πυξίδας και άστρων, καθώς και η δυνατότητα αξιολόγησης επί του πεδίου των υλικών που φέρονται στην ατομική εξάρτυση.


Το γενικό συμπέρασμα ήταν ότι η διαβίωση υπό τις προαναφερθείσες συνθήκες ήταν ‘εξαιρετικής ποιότητος’ και, για το λόγο αυτόν, στο μέλλον οι συνθήκες θα πρέπει να γίνουν ‘λακωνικότερες’ και πιο επιχειρησιακές!
Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου 2010
1ο Σχολείο Μαχητή (Δ΄)


Εξηγήθηκε η σύνθεση της Περιπόλου, η αποστολή της, η διάταξη και ο ρόλος των ανδρών, ο τρόπος κίνησης, οι διαδικασίες εισόδου-εκκαθάρισης οικήματος, έλεγχος και ασφάλιση υπόπτου κ.ά. Έμφαση δόθηκε στις διαδικασίες που ακολουθούνται σε περίπτωση επαφής με τον εχθρό και έγιναν επανειλλημένες ασκήσεις αμέσου αντιδράσεως. 




Καλωσορίζουμε τα νέα μέλη της Ενώσεως και Υποψηφίους του 1ου ΣΧ/ΜΧ και τους ευχόμαστε καλή αποφοίτηση!
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)